minadagar

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 26 januari 2009 20:01

Ska försöka koncentrera mig på att skriva så gott det går.. Min kära son har nyligen lärt sig höga c och övar gärna i tid och otid. Det skär nåt så otroligt i öronen att man skulle behöva öronproppar!!

Han springer runt för fullt i gåstolen och låter iihhhh (VÄLDIGT högt) ena sekunden och äääää (med basröst) andra sekunden. Så håller det på dagarna i ända.... Mina öron har skavsår =)

Hungrig som ett djur är jag men den skönsjungande lilla evighetsmaskinen är inte så sugen på att låta mig laga mat. Det blev sen eftermiddagslur för honom idag så han lär väl hålla sig uppe lääänge! Hans pappa kommer inte hem förrän sent så mat kan jag väl se mig om i himlen efter.... Varför har vi inte hemkörning i denna stad???? Jag får väl börja med Cambridge, då kan jag stå och skaka både välling till Oliver och middag till mig själv samtidigt. Och så blir jag ju smalare på samma gång =))). Hmm, det är ju lysande!!! Förutom för min darling då´ra. Tror inte att det riktigt är hans val av middag..

Nåja, igår var vi iallafall och hämtade mammas nya hund Cozmo. Han är helt bedårande, hans ansikte ser ut som en liten nallebjörn. Han väger ca 8 kg och är "bärbar" i storlek, han väger t o m mindre än Oliver. Ska försöka lägga in en bild på honom nån dag.

Nu har min sångfågel gått över till att skrika istället så jag ska väl ta upp honom och försöka få honom att somna.. Mat mat mat!!!

God, please help me!

//M


Av Maria - 24 januari 2009 18:18

Jaha, vad ska man skriva för ointressant idag då? Om det tråkiga vädret eller att man inte har några pengar kvar för att pengarna inte kommer förrän på tisdag, eller hur jävla blött det är ute så gummistövlar vore det enda rätta? Nä, det är ju astråkigt!

Däremot är jag lite ledsen i ögat idag...  Mamma klarar inte att ha kvar sin hund längre då han är alldeles för stark för henne, han har dragit omkull henne flera gånger. Och för er som inte känner mig eller min mamma så är hon en långtidssjukskriven halvtidssjukpensionär med småkrämpor lite här och var! Gizmo som är en Husky/Wachtel blandis är alltså inte rätt hund för henne så idag har han flyttat efter lång och uttdragen beslutsamhet=(  

Men ensam som hon är blir det inte långvarit! Redan imorgon ska vi åka och hämta hennes nya lilla hund hur konstigt det än kan låta för en del! Ni som har eller haft djur kanske förstår..

Jaja, det var dagens ointressanta. Men å andra sidan så läser man ju min blogg av egen vilja.

Nu ska jag gå och fixa mat till mig och min älskling!

Ciao

/M 


Av Maria - 23 januari 2009 10:45

Dom säger att man är trött som småbarnsmamma... Men kom igen, trött finns med små bokstäver och med stora bokstäver och jag kan lugnt påstå att jag hör till de stora bokstäverna! Felet ligger väl egentligen hos mig eftersom Oliver sover ända till kl.9 så somliga kallar nog det för sovmorgon.

Vilket det iof är. Problemet är att jag inte kan somna på kvällen! Det spelar ingen roll om jag druckit cola eller kaffe sent eller inte alls. Härom natten somnade jag inte förrän strax efter fem!! Lite jobbigt att gå upp nio då... Som tur var lyckades jag somna när Oliver sov middag. I natt hann klockan BARA bli ca halv tre innan jag äntligen somnade. Nån som har nåt bra insomningstips? O snälla säg inte varm mjölk för det är bland det vidrigaste man kan dricka!

Man kan ju undra vad jag gör då hela nätterna när jag inte sover...

Tack vare en kompis blogg blev jag nyfiken på ett "mycket beroendeframkallande spel" som hon kallade det. Vad gör jag?

Jo, det är klart jag testar.. och fastnar! Tack Lina =(

För er andra som är lika nyfikna som jag var heter spelet Tiles of the unexpected och finns på spela.se! Men jag varnar er, det är beroendeframkallande så gör det på egen risk =)

 Nä, nu ska jag lägga Grodan (Oliver) så han får sova en stund och jag kan spela en omgång eller två innan jag börjar dammsuga!

Kram på er..

//M 



Av Maria - 20 januari 2009 13:35

Jag bestämde mig för länge sedan att jag INTE skulle börja med MSN, jag skulle INTE ha Facebook och jag skulle definitivt INTE börja blogga...

Men, jag lyckades bli övertalad av mina fanatiska vänner till att börja med allt! Det är ju ganska kul att kunna chatta med sina vänner på MSN, att hitta gamla vänner (och ovänner) på Facebook. Nu får tiden utvisa om jag tycker det är lika kul att blogga. Mina funderingar kring detta bloggande som typ hela världen nu sysslar med har varit många;

att blogga är ju att skriva dagbok och en dagbok visar man ju oftast inte för någon, men nu ska man visa alla människor vad man skriver även om man utelämnar vissa detaljer..

Och är vi så nyfikna av naturen att vi vill läsa om vad folk skriver om sina liv?

Och hur fan ska man hinna läsa allas bloggar?

Men lite lite kul är det =)

Hej hopp!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards