minadagar

Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 2 februari 2009 22:24

Hemma hos oss spökar det! Helt seriöst. Eller så är jag bara jävligt senil... Det försvinner nämligen saker för att sedan dyka upp (inte allt dock) på väldigt lustiga ställen där jag definitivt inte lagt dom! Nu letar jag efter två försvunna saker, nämligen en tröja som jag hade på mig i förrgår och en nagelsax. Tröjan finns inte nånstans! Inte i tvättkorgen, inte i garderoben, inte i hallen och inte bredvid min sida av sängen. Och nagelsaxen då? Den har jag letat efter i en vecka nu! Jag har ett svagt minne av att jag sett den nånstans men vart fan då??? Jag tycker att jag lägger tillbaka saker på sin rätta plats men det gör jag tydligen inte. Jag brukar köra på slingan "Jag lägger den här, då vet jag vart jag har den till nästa gång", vilket man aldrig vet för man naturligtvis inte kan memorera hela sitt hem. Jag får väl skriva ner på post-it lappar var jag lägger sakerna.. Fast då skulle jag behöva leta efter lapparna istället! 

Aja... jag lägger ner.. dom dyker väl upp nångång..

Har i allafall haft en härlig helg. I fredags kom Cecilia som är min bff, min svägerska, min sons gudmor, min fästmans brors fru och hennes dotter Felicia som även är min älskade gudotter, min sons kusin och min fästmans brorsdotter. (För att krångla till det lite.) Dom har varit här hela helgen och åkte inte förrän igår kväll. Temat denna helg var: MaxiYatzy! För er som inte hört talas om MaxiYatzy så är det Yatzy fast med sex tärningar och några fler alternativ att slå. Faktiskt väldigt roligt! Med tanke på att Felicia är snart 11 år så är det inte alltför spännande att springa runt och shoppa. Då gäller det att kompromissa och göra saker som alla gillar. Betydande att lördagskvällen helt handlade om att spela Yatzy samtidigt som jag och Cecilia även underhöll oss med att dricka en del vin! Det blir mycket mer spännande då =)

Måste vi göra om Cissi!

Sömn blev det däremot sämre av denna helg (ovanligt) så jag ska faktiskt gå och lägga mig nu och FÖRSÖKA sova.. men jag garanterar inget!

PoK

/M 

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards