minadagar

Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 6 mars 2009 22:02

Nu var det riktigt längesen jag skrev ett inlägg, över en månad sen...

Jag tänker ett par gånger i veckan att jag ska skriva men så blir det aldrig av! Nu är det skärpning!!!

Så vad har hänt då sen sist jag skrev...? Eeeh... jaa...Jo! Jag skulle bli bjuden av min kära svägerska på Buddy Holly - The Musical då hon hade biljetter som hon fått. Jättekul tyckte jag då man är en spädbarnsmorsa som tycker att gå till Hemköp ENSAM är egenlyx! Biljetterna var till 13 februari så jag bokade tåg en vecka innan och fixade och packade.

Fick mamma att komma hit och vara barnvakt tills sambon skulle sluta jobba vid nio. Han skulle därefter hem och hämta grejer och barn för att sedan komma och hämta mig och Cissi (svägerskan tillika vännen) på nån söderpub för att sedan åka hem till dom.

Vid lunchtid dagen för evenemanget (mitt i packningsstressen), ringer Cissi och säger att jag förmodligen kommer att "döda" henne...

Biljetterna var till den 12:e, alltså till dagen innan, till premiären!!!

Gahh!!!!!!!!! Just då kunde jag ha strypt henne med tanke på att hon haft biljetterna hemma mitt framför näsan och till och med tittat på dom flera gånger men ändå inte sett vilket datum det gällde! Suck...

Efter mycket om och men bestämde vi oss för att jag ändå skulle ta tåget upp till Stockholm och så skulle vi gå ut och äta o ta några glas vin istället. Mycket bra idé. Vi hamnade på en Kubansk pub och restaurang som var supermysig och som vi nu har gjort till "vårt" ställe =)

På söndagen firade vi min kära guddotter (Olivers kusin) Felicias 11-årsdag! Stora tjejen som för övrigt kom och bodde hos i tre dagar på hennes sportlov. Vi bowlade, tittade på film och åt massa gott.Supermys


Tråkigt nog blev Oliver sjuk med feber, hosta och snuva så han var inte så rolig på några dagar och lagom till han piggnade till var det min tur... och nu sambons! Drabbar det en drabbar det alla...

Trots feber i måndags bjöd jag med mig kära mor på bio. Vi såg Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor", en riktigt bra film som jag rekommenderar! Två och en halvtimme lång men inte en enda gång fick jag träsmak. Då är en film bra!! Synd bara att tvån och trean i trilogin inte kommer på bio utan kommer att visas på tv... Läste det någonstans.

Nåja, det här får räcka för idag. Lovar att försöka uppdatera mitt otroligt händelsefulla liv här på bloggen liite oftare än en gång i månaden ;)

Kram på er...




Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards