minadagar

Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 31 augusti 2009 21:58

säger jag bara! I lördags var vi på inflyttningsfest hos ett par vänner till oss, vilket iofs var trevligt men fy fan så jag har mått sen dess!!! Jag har nog aldrig varit så bakis som igår och fortfarande imorse.. Ändå hällde jag inte i mig mer eller annat än vanligt. Alltså inte allt för mycket, men det var tydligen tillräckligt. Mamma kom och lämnade Oliver och F som var ganska pigg för ovanlighetens skull var den som tog hand om lillen igår. Själv sov jag typ helan dagen, kvällen och natten! Nä, never again tack...

Och inte ville dom som var och tittade på vår lägenhet ha den heller så risken att vi får betala dubbelhyra har ju ökat markant. Suck... och i morgon börjar jag ju jobba oxå. Ska prata med min hyresvärd imorrn igen, han har ju tagit bort den från deras hemsida. Varför vet jag inte men det ska jag ta reda på! Får väl lägga ut den på Blocket..

Eftersom jag har fått gå ner i tid på jobbet och håller på att byta fack så måste jag gå och skriva in mig på Arbetsförmedlingen imorrn innan jobbet. Skulle egentligen ha gjort det idag men gick förbi på eftermiddagen och bestämde mig för att inte ställa mig i kön (typ 20pers) med en trött grinig Oliver.

Nu ska jag lägga mig så jag orkar med att jobba imorgon...

Kram på er!

// M

Av Maria - 27 augusti 2009 23:57

Nu jävlar ska det slängas, hälften ska bort om inte mer =)

I den här flytten ska inte en massa onödigt skräp få följa med mig vidare. Allt man under åren samlat på sig för "det-kan-vara-bra-att-ha" ska nu bort!

Har jag inte använt det på flera år (eller mer) så vet jag ju inte om att jag haft det och kan lika gärna slänga (eller skänka) bort det.

Tyvärr tar det ju en massa tid att gå i genom alla skåp och lådor man har och inte blir det lättare av att ha en 1-åring i hasorna som plockar ur allt jag plockar i lådor =S

Som tur är har min snälla mamma varit här och hjälpt mig. Vad skulle jag göra utan henne?!

I morse var jag hos tandläkaren helt apropå.. Jag har ingen som helst tandläkarskräck men ändå har jag nån konstig känsla i magen varje gång jag ska gå dit. En klok (?) vän sa till mig en gång att det var för att man var så jävla nervös över domen och böterna... Eeh, sa jag. "Jaa, domen är om du har hål eller inte och har du det, ja då kommer böterna och dom är fan inte nådiga"! Det är ju iofs ingen rättegång jag var på väg till men jaa, kanske kan det va det som är känslan i magen... vad vet jag.

Idag har jag även haft lägenhetsvisning hemma. En familj med ett barn var här och tittade och det verkade som att dom kommer ta den. Vi får se, men det kändes så.

Nu ska jag gå och krama kudden, sov så gott alla....

Kram

// M


Av Maria - 25 augusti 2009 20:07

Då var kontraktet påskrivet och flytten definitiv! Känns bra förutom att bara tanken på att packa en hel lägenhet för mig att vridas i våndor...

Det är ju såå kul att flytta IN men fan inte UT!

Har faktiskt påbörjat arbetet genom att rensa garderober på kläder. Hade några papperskassar nedställda i källaren oxå men fick ihop ca 6 st plus en svart soppsäck!!! Snacka om att behöva rensa... det var iofs bara spinky-kläder och med tanke på hur bra jag är på att banta så lär de nog aldrig komma till användning igen ;) Och skulle jag mot all förmodan lyckas gå ner mina 16(!) kilo så lär jag väl ända inte vilja ha just dom kläderna igen. Sparade dock lite jeans som är tidlösa. Ska försöka packa lite från skåpen i vardagsrummet den här veckan. På tisdag börjar jag ju tyvärr jobba igen :(

Slut på alla härliga dagar med min lilla älskling... Fast han kommer få det så roligt på dagis med alla andra barn och så. Men ändå...

Nä ni, nu ska jag ta fram en kartong och börja lite med skåpen... Suck...

Ha det så bra!

// M


Av Maria - 23 augusti 2009 00:40

... men kan inte! F har sina (dom är väl iofs mina med) kompisar här och dom dricker och sjunger (!)... och bara låter! Jag tog ett par glas rosé för många timmar sen men kände mig inte så sugen. Har roat mig med att lyssna på killarnas ointressanta disskutioner om allt och inget, surfat och spelat spel på datorn, läst tidningar mm men nu har jag tröttnat och vill bara SOVA!!! Det värsta är att detta var min idé, att dom (vi) skulle sitta hos oss... Hur tänkte jag egentligen?!

Sorry killar, men snart åker ni ut även om jag så ska sparka ut er!


//M


Av Maria - 19 augusti 2009 22:10

var vi på F och jag, åkte Cinderella till Mariehamn. Åt god mat, spelade lite på maskiner och drack ett par drinkar... och gick och la oss klockan 12!

Snacka om vuxenpoäng!!! Egentligen skulle vi bara ner till hytten för att dricka lite tax-free men småbarnsföräldrar som vi är kom vi fram till att sömnen lockade mer. Vi sov ända till typ elva morgonen efter så det var uppenbarligen och välbehövd sömn =)

Oliver var en ängel hos sin gudmor så oroliga behövde vi inte vara heller!

Eftersom de inte fick nog av den lille ängeln följde Cissi och Felicia med oss hem för att åka igår kväll. Felicia ville vara lite extra med sin kusin nu innan skolan börjar. Vi lär väl inte ses lika ofta som nu under sommaren. Förhoppningsvis flyttar dom snart hit...

Vi var och tittade på vår nya lägenhet en gång till igår, bara för att visa tjejerna och jag måste säga att jag tyckte om den ännu mer nu än första gången =) Längtar verkligen tills vi flyttar!

I måndags var F och jag på föräldramöte på Olivers dagis. Det känns så stort att han ska börja på dagis, att han inte ska vara med mig jämt känns konstigt och nervöst men även skönt på nåt sätt... Han kommer få så kul där, leka med en massa andra barn, lära sig en massa nya saker och kommer helt säkert att ändras en hel massa som person. Min stora kille <3

Nä, nu ska jag strax hänga tvätt. Det gäller att tvätta upp allt eftersom vår underbara kommun (eller vem det nu än är) har bestämt sig för att stänga av varmvattnet här från kl. 20 imorrn kväll till kl.20 på söndag kväll!!! =(

Sen ska jag lägga mig och bläddra igenom heeeela Ikea-katalogen för att hitta lite till nya lägenheten =)

Kram på er!

// M

Av Maria - 15 augusti 2009 00:03

Under dagen har jag varit i valet och kvalet om vi skulle ta lägenheten eller inte, och vi fick betänketid tills på måndag... Men nu har vi bestämt oss!

Vi tar den =) Det som hjälpte mig var att jag idag var hemma hos min gamla jobbarkompis Linda (tack förresten) som bor där och drack kaffe och gick husesyn.

Det var en aaaaaning skillnad mot hur det såg ut dit vi ska flytta, men med målarfärg, tapeter, nya köksluckor mm så kan vi nog få det riktigt bra!

Han som bor där nu (får inte ta illa upp nu) hade det väldigt mycket möblerat och skrikiga tapeter...

Vi ska tydligen oxå bo i "pensionärs-längan", men det ska nog bli ändring på det! Oliver kommer nog skrämma iväg (eller ihjäl) dom en efter en, så snart bor det bara barnfamiljer där =D

Det är nog lika bäst att jag börjar packa nu så kanske jag hinner slänga hälften av allt skit jag äger och har. Det tar tid och lägga saker i en spara-hög och en icke spara-hög! Särskilt när jag gör det :(

Hur som, imorgon tänker jag då inte börja för då tar jag gubben med mig och åker på kryssning till Åbo! Oliver lämnar vi hos hans farbror, gudmor och kusin. Det ska bli intressant och se hur det går... för oss alltså. Oliver kommer inte att stå för separationsångesten, det gör vi föräldrar så bra så...

Nu ska jag ta mig en nattmacka för inte fan blir man mätt när man går på restaurang nu för tiden! Var på Centro med Camilla och Reg nu ikväll och man hade nog behövt ta 3-rätters för att få magen nöjd!

Go´natt

// M

Av Maria - 13 augusti 2009 19:36

Idag var jag och åt lunch med en barndomsvän till mig som jag inte sett på minst 5 år om inte mer. Det roliga är att hon sen 5 år bor i Göteborg och vi sprang på varann nere i Uddevalla nu när jag var där! Hon skulle hem hit och hälsa på och vi bestämde oss självklart för att ses. Tiden går som vanligt mycket fortare än den bör, men det var jättekul att träffas och ta igen tid och fråga ut varandra diverse saker. Det är ju lite spännande med tanke på att hon jobbar som kriminaltekniker...

Nästa gång hon kommer hem ska vi helt klart träffas igen =)

Efter lunchen var det dags att titta på en lägenhet som vi stått i kö för!

Hon ringde igår morse, tänk att vi fick plats 30 i kön när jag ringde för två månader sen!

Fick inte samma wow-känsla som med nuvarande hem men lägenheten var väl egentligen helt ok, det känns bara konstigt att vi inte ska bo kvar här som vi bott så länge ...

Men va fan, med lite ny färg på väggarna så blir det nog bra. Får ju åtminstone persienner, klädkammare och uteplats, bara en sån sak!

Nä, nu ska jag kolla i en inredningstidning och få lite inspiration ;)

Kram kram

// M


Av Maria - 11 augusti 2009 21:48

Då var vi hemma igen från en superskön semester! Vi har haft strålande sol och jag har förstås bränt mig kräftröd på axlarna... Bodde gjorde vi i Ammenäs, precis vid kusten utanför Uddevalla. Stugan ligger uppe på ett berg och har en otroligt vacker utsikt. Vi har grillat oss trötta på allt så nu får det vara bra med grill tills nästa år tror jag! Vad har vi gjort då?

Jo, i torsdags var vi på Liseberg och minsann så kom barnet i mig fram. Så jävla kul det var att åka berg o dalbanorna Kanonen och Balder =) Jag var livrädd innan och tänkte vända i kön ett antal gånger. Tyvärr var köerna långa trots att det inte var alltför mycket folk. Vi fick vänta 40 (!) minuter på att åka Balder andra gången. Vi var där i typ 6 timmar och hann bara med fem åk :(

Men men, kul var det. I fredags hängde vi i stugan och var nere vid stranden i sväng. Måste ju bränna på brännan lite mer så det svider extra mycket när man sen ska sova ;)

Lördagen tog Cissi och jag ungarna och åkte till gamla goda Smögen. (För att bränna på brännan ännu lite mer) Åt en jätteräkmacka som kostade skjortan men var så sjukt god att jag glömde priset. Gick längs med bryggan och gick in i var och varannan butiksbod. Skönt att vi inte tog med killarna, då hade vi inte fått titta alls... Barnen var såå snälla, men vad gör dom inte för lite glass haha.

Cissi med familj åkte hem på söndag förmiddag så på eftermiddagen åkte F, L, jag och våra barn till Uddevalla men inget var öppet förutom ett café så vi fikade en snabbis innan vi fortsatte till Lysekil där vi åt och gick runt en stund. När vi kom tillbaka till stugan började det blixtra och sen kom den värsta åska jag nånsinn varit med om! Hela natten höll det på, det kändes som att huset skulle rasa ner för klippan och jag sov knappt en blund. Fy faen vad det smällde!!!

Igår åkte vi hem och Oliver var grinig halva resan så den var inte superkul. Han var jättetrött men ville inte somna utan satt och sparkade och drog i mig hela tiden och det enda jag ville var att sova. Tog igen det i natt och sov elva timmar så jag har varit väldigt seg idag. Släpade mig ändå ner på stan en sväng och åkte sen ut till jobbet för att sen gå hem.

F har åkt till Stockholm över kvällen och natten så i natt blir det snark- och karlfritt :)

Dags att kolla lite på dumburken innan jag ska sova sött...

Ha de´gott!

// M


  


Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards