minadagar

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 28 september 2009 22:15

Bestämde mig igår kväll för att låta Oliver gå till dagis idag. Förstås så började morgonen med att vi försov oss! Oliver vaknade strax före sex när F gick upp och stack till jobbet men somnade om efter en stund. Jag med tydligen...

Vaknade åtta och det blev aningen stressigt för att hinna till dagis till nio. Enda dagen jag inte ställer klockan så går det såhär!!! Men vi hann dit till nio iallafall.

Lämnade en gallskrikande son på dagis. Det skar i hjärtat när jag skulle gå... Sa hej då och gick. Raka vägen därifrån utan att vända mig för att se honom helt förkrossad över att jag lämnat honom. Bara gick för han inte skulle se tårarna som trängde under mina ögonlock! Min lilla älskling som inte nån gång blivit så ledsen och gråtit när vi lämnat honom förut... Nu när han varit sjuk så har han varit så gosig och vill vara nära och kramas hela tiden så det är ju inte alls konstigt att han blir ledsen när jag lämnar honom. Jag har knappt fått gå på toaletten hemma utan att han gråtit!

Det gick iallafall bra på dagis. Några minuters gråtande och sen var leken igång igen för att sen gråta lite till och sen leka igen.

Var i nya lägenheten och mätte lite idag. Tänk vilken skillnad det är när man ser en lägenhet möblerad och omöblerad. Helt plötsligt ser vissa rum mycket mindre ut och andra större =S

Tyckte hela lägenheten kändes mindre idag när det var omöblerat, eller ja, förutom köket då... Blev lite besviken över att det inte ens finns uttag för TV-antenn mer än i vardagsrummet. Borde ju finnas även i sovrummet tycker jag :(

Tänker hela tiden på om jag kommer trivas där... Jag har en "känsla" i kroppen som jag inte blir av med... Av nåt som stör men vet inte vad... Hoppas verkligen att det blir bra och att jag kommer trivas där! Det är väl det som stör antar jag...


EN glädjande nyhet iallafall;

I lördags morse 03.26 föddes äntligen en efterlängtad liten bebis till världen. Min vän C hade gått över en vecka innan deras älskade lilla Cornelia kände för att komma ut. Ett stort grattis till de mäkta stolta föräldrarna =)


// M



Av Maria - 25 september 2009 22:42

Igår hade vi klubbkväll på jobbet med öppet till nio. Det var jättemycket folk och det var fullt ös nästan hela tiden. Sprang som en dåre fram och tillbaka mellan provrum, lager och butik för att hjälpa alla kunder. Jag var helt slut när jag kom hem och hade t.o m ont i kroppen. Trodde det berodde på att jag kämpat så hårt på jobbet men när jag vaknade i morse så värkte det fortfarande i kroppen. Jag frös även och det kliade i halsen och jag kände mig hängig... Oliver har förstås smittat mig! Är inte helt förvånad med tanke på hur hängig han är stackarn. Han är såå snorig och bara gråter och gnäller om vartannat och ju mer han grinar desto snorigare blir han... och det blir bara ännu slemmigare i halsen! Det får bli en extra dag på måndag istället eftersom det idag skulle ha varit hans sista inskolningsdag. Anyway... så var jag så illa tvungen att gå till jobbet idag även om det tog emot. Ingen annan som kunde och ensam kan man ju inte stå. Det var bara att masa sig dit... och imorrn... och på söndag! Sen äntligen på måndag är jag ledig och bara kan vara.... Känns som en evighet dit!

Nu måste jag nog gå och lägga mig om jag ska orka jobba imorgon............!

Natti natti

// M

Av Maria - 23 september 2009 21:56

...med saker överallt... Slänga, spara, kanske slänga, kanske spara... Högarna växer och krymper om vartannat! Hatar verkligen att flyttpacka. Fördelen är ju att man har chansen att rensa och slänga en hel del... vilket jag verkligen gjort den här gången!!! Jag är mer slänga än spara faktiskt =) Både F och mamma tycker att jag är alldeles för frikostig i slängandet =S

Men det går bra nu, både med packning och med Olivers inskolning på dagis! Han är ju såå duktig =)

Han har knappt tid att gå hem. Idag var första dagen med att stanna och äta lunch. Jag lämnade honom 9 och hämtade honom 12 och han fick jättemycket beröm från dagisfröknarna för att han hade varit så duktig =D

Min fina duktiga älskling! Som efter endast 1 vecka på dagis redan blivit jättesnorig...

Vi gick förbi våran nya lägenhet på vägen hem från dagis och det tog knappt 5 min! Så skönt det ska bli!

Längtar så otroligt mycket efter att flytta nu, fast samtidigt känns det overkligt att vi inte ska bo kvar här i vår kära lägenhet...

Och husdjur ska vi skaffa oxå! Eller ja, fiskar kan man väl kalla husdjur? Oliver ska få Felicias akvarium som hon inte vill ha kvar så idag var vi även förbi djuraffären och kollade in lite olika fiskar. Hoppas att jag tar bättre hand om dom än mina stackars blommor för då lär dom nog inte leva så länge... =(

Imorrn kommer Cissi hit och det ska göras besiktning på huset dom köpt. Jag ska följa med och mäta etc åt henne. Ska bli jättekul att se huset på riktigt och inte bara på bild! Nu ska jag se Grey´s =)


// M 


Av Maria - 18 september 2009 21:51

Äntligen flyttar mina bästa tjejer hit!!! F:s bror och Cissi har äntligen hittat sitt drömhus och köpt det! Är så glad =)

Har väntat på att dom ska flytta tillbaka hit sen flytten till Stockholm för 9 år sen... men nu är det dax,

1:a december kommer dom! Äntligen kommer alla "Tänk om du bodde här, då kunde vi..." att bli verklighet och inte bara "tänk om". Vad kul vi ska ha!

Idag var vi iväg på min kusins 22-års "kalas" och åt supersmarrig smörgåstårta som hon gjort! Jag fick även i mig två glas vin och blev tydligen rejält avslappnad för nu sitter jag och halvsover i soffan. Kanske skulle ha druckit några fler så hade jag kanske blivit lite piggare ;)

Nä, jag går nog fan och lägger mig. Tv-tablån verkar inte vara på min sida idag... Ja, det skulle väl vara Dirty Dancing då till Patrick Swayze´s minne... men njaae. Man har väl sett den uppåt 40 gånger (eller fler !) så man börjar väl tröttna lite på den nu ;)

Go´natt på er!

// M



Av Maria - 16 september 2009 23:19

Hoppsan, det var visst ett tag sen... Kan väl inte skylla på att jag haft för mycket att göra direkt, snarare lathet...

Är supertrött när jag kommer hem från jobbet, har inte riktigt vant mig vid att gå och stå hela dagarna än!

Idag var iallafall en viktigt dag i en liten killes liv... Nämligen hans allra första dag på dagis! Min lilla skrutt kändes helt plötsligt jättestor =S

Han hade såå kul och var inte ett dugg intresserad av mig och F. Efter ca 1 timme tittade han på oss för första gången! Det var ju massor med nya leksaker och andra barn där. Han kommer nog bli en sån vi får tvinga hem =)

Men bättre det än att han sitter som ett klistermärke på nån av oss! (Fast det kan ju ändras har man hört från andra!)

På eftermiddagen kom mamma över och hjälpte till att packa. Vi fick ner allt i vardagsrummet så det är skönt. Tänkte ta köket i helgen och bara spara det absolut nödvändigaste. Fast sen kommer man väl på en dag att just "den" saken skulle jag behöva och så ligger den längst ner i nån av lådorna... Jaja, får bli ett senare problem ;)

Nu är det dags att sova!

Ha det super =)

// M


Av Maria - 9 september 2009 09:52

Som ni märker har min blogg nytt domännamn men det gamla kommer fortfarande att funka. 

Av Maria - 5 september 2009 19:07

Idag tog jag och Cissi barnen och åkte till Barkarby. Felicia skulle köpa present för hon är på kalas nu så började med Toys´r us. Jag som trodde att Oliver skulle bli alldeles galen av att se alla leksaker satt faktiskt snällt i vagnen och bara tittade. Vi fortsatte till Wayne´s och fikade lite. Gick runt i Outleten och sen var det dax för Ikea. Köpte faktiskt bara den enda saken jag åkte dit för så det var duktigt av mig! Men tittade däremot en hel del på saker jag vill ha sen när vi flyttat =)

Jag rekonstruerade med andra ord...

Nu ska vi äta och kolla på fotbollen så nu har jag inte tid att skriva mer!

// M

Av Maria - 3 september 2009 22:09

Igår var jag ute och åt med tjejerna på jobbet. Slutade sex så jag hann hem en stund och fick pussa på min lille ängel.

Vi åt på Bistro & Bar, vilket var sådär. Jag tog Fisk- och skaldjursgryta som innehöll 3 pyttesmå fiskbitar och 3 musslor, resten av tallriken bestod av gigantiska grönsaksbitar och vätska! Smaken var det inge fel på, men kom igen, liiite mer fisk och skaldjur tack!!! Stoppa i några räkor vettja...

Men trevligt hade vi o tiden går som vanligt alltid dubbelt så fort då.

Var hemma vid elva och stupade i säng.

Jobbade till åtta idag med... och imorgon! Fast då hämtar F och Oliver mig och så åker vi till Stockholm och hälsar på F:s bror, Cissi och Felicia över helgen =)

Ha en superhärlig helg!

// M


Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards