minadagar

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 27 januari 2010 21:21

Jag är verkligen urkass på att blogga, jag vet!!! Ren lathet antar jag... Är så trött på kvällarna och på dagarna går det inte för då är Oliver hemma och då går det inte. Jaja, ska skärpa mig! Lite uppdatering om vad som hänt kanske..

Nyårsafton var vi ju i "Gröna Villan", hos F:s bror och familj. Jättetrevligt och lugnt firande med inte för många deltagande.  

Tjejerna som spenderade årets sista kväll tillsammans! Killarna fastnade inte ;)


Förra veckan åkte jag till Danmark över dagen! Jag blev tillfrågad på jobbet om jag ville åka på Kollektionsvisning i Köpenhamn. Det tackar man inte nej till även om det blev en lång dag med mycket resande. Tåg, flyg, modevisning, lunch, workshops, showrooms, föredrag, flyg och tåg! Hade en jättekul dag och vill mer än gärna åka nästa gång med. Skulle då helst stanna över natten och gå ut och festa lite med alla dom andra =)

Apropå jobbet så är the big boss på semester och vi får klara oss själva på tre. Det gör att vi fått mer jobb så just nu känns det som att jag inte gör mer än just jobbar... Januari är alltid lugn men idag var det nog katastofalt lugnt (förutom berget av varor som inkommit) pga snöstormen. Det har snöat konstant sen i morse och det gick med andra ord inte att cykla hem!

Idag kände jag dessutom saknad i kroppen... Idag är det min mormors födelsedag. Den dagen man "oftast alltid" fick en hemmagjord tårta lagom med grädde och en massa hjortron i, en tårta som jag aldrig fått nån annanstans! Tyvärr är det andra året i rad som jag inte fått den tårtan, och kommer heller aldrig mer att få då min rara goa mormor gick bort i november 2008...

Jag och mamma åkte till graven och skottade oss fram för att tända ett ljus.

Tänker ofta på dig mormor... Saknar dig!


// M




Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards