minadagar

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Tid...

Av Maria - 25 maj 2010 21:49

Tid, tid, tid... när ska man någonsin få den där tiden att räcka till? Fortfarande håller jag på och målar hemma. Det har stått lite stilla ett tag med målandet men idag målades det med raketfart. Ett lager till sen är det äntligen klart här hemma. Vill att allt ska vara klart till Olivers kalas om 12 dagar! Med tanke på hur lång tid allting alltid tar för mig så lär jag väl klara deadline med nöd och näppe. Jag ska ju också hinna med att baka mm. Fick dessutom ett extra jobb-pass nästa vecka som jag definitivt inte har tid med egentligen men va fan, jag är ju bra på att ta på mig för mycket.... Suck....

Fick iallafall vara ledig föregående helg efter att ha jobbat 3 på raken. Drog med mig mamma ut på landet för att jag ville åka på Traktor"race" med Oliver. Träffade upp kusin med familj och hade det mysigt i stakande sol. Brände sönder mina axlar, men hey, hellre röd än kritvit ;)

Oliver som ÄLSKAR traktorer satt alldeles stilla i vagnen och var helt mållös, konstigt när det stod 206 (!) st traktorer uppställda där. Snacka om att vara i 7:e himlen =)

Hoppas jag känner likadant om 1 månad när jag förhoppningsvis står på Vägverkets parkering och får ett "Du klarade det". Det börjar närma sig intensivutbildningen nu, får ont i magen bara jag tänker på det....! Får fokusera på Olivers kalas istället och "glömma" vad jag ska börja på dagen efter.

Nu ska jag försöka sova och inte drömma bilskole-mardrömmar ;)

Natti natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards