minadagar

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 26 januari 2011 22:53

Tiden har gått lite fööör fort för mig och jag har inte inte hängt med alls.. Vad hände??? Helt plötsligt kom vintern och så var nyår här och helt plötsligt är det 2011...! För vissa började det nya året underbart.. en ny bebis, nytt hus, nytt jobb, ny kärlek.... Och för vissa började året med sorg, besvikelse, separation, sjukdom. Ingen bra början på ett nytt år alltså... I min närhet finns alla dessa kategorier och jag är både glad och ledsen för mina vänners skull. Själv hoppas jag för min egen del självklart att det här ska bli ett alldeles underbart år. Vi får väl se! Ska försöka blogg lite mer också :)

Hösten som for förbi kunde ha varit roligare. Både mamma och Oliver opererades. Oliver som tur bara en "vanlig" skrapning av knölen bakom näsan men för ett mamma-hjärta är en sövning av sitt barn en otroligt jobbig upplevelse. För honom gick allt perfekt. Mamma opererades för ett akut tarmvred och kunde mycket väl enligt läkarna ha råkat mycket illa ut om hon inte kommit in när hon väl gjorde det! Som tur var gick det bra och hon återhämtade sig bra.

Oliver har även dragit hem sjukdomar från dagis till oss snäll som han är. Men han själv blev knappt sjuk! Mycoplasma först (typ Lunginflammation), vilket gjorde att jag hostade i närmare två månader och därpå Halsfluss! Även F och mamma blev smittade :(

I december började F ett nytt jobb och han pendlar nu till Stockholm varje dag.. Kul för honom då han gillar sitt nya jobb till max. Sämre för mig då det betyder mer "markarbete" och mer pusslande men det funkar.

Har ju mamma som så snällt ställer upp och hämtar från dagis. Stackarn... nu ligger hon hemma i maginfluensa som Oliver har smittat henne med. Han kräktes hela natten till i måndags och inatt var det mormors tur. Jag och F har däremot inte blivit smittade "peppar peppar". Sjukt slut och sjuk början på året...

Lite bättre år än så här vill jag nog ha.... Tack....


//M

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards