minadagar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 31 oktober 2011 10:53

I fredags åkte vi till våra härliga vänner i Flen, Ralle och Lina (o alla barnen) och bara var. Tycker det är så skönt att åka till dom och äta gott, snacka skit och bara mysa. Åkte hem i lördags för att F skulle på födelsedagspartaj annars hade vi stannat hela helgen. På vägen stannade vi till för det obligatoriska stoppet på Lager 157. Fyndade jeans till mig och strumpor till Oliver. Ingen jätteshopping denna gång... 

Oliver och jag hade en riktig myskväll med massa godis och tv. Han fick välja kanal och fastnade för filmen Polisskolan av alla filmer..  Han tyckte den var jättebra haha.

På natten var det dags att dra tillbaka klockan en timme så nu är den inställd på vintertid. Man fick sova en timme längre alltså... eller inte! Vaknade vid 3 och kunde inte somna om. Typiskt! Var tröttare än tröttast igår och somnade redan vid tio igår kväll :)

I veckan som gick fick förresten Oliver ett stort paket i brevlådan, gissa om han blev glad!!! Hur ofta får barn post liksom? Kallelser till tandläkare och bvc/vårdcentral nångång per år på sin höjd eller ett och annat vykort.

Inte så spännande.. Nu var det från goa Gaby och på paketet stod " Denna ska du ha när vi på utflykt ska gå" och såg ut såhär:


     


En jättefin rygga från märket "Pick&Pack" och själklart med traktorer på. Bra med bröstrem så man inte tappar den. Helt plötsligt ville han inte ha sin gamla "Cars"-rygga längre =) Tusen tack Gaby!

Nu dags för lite lunch innan vi ska ta en promenad i höstsolen med nåt stopp vid nån lekpark.


//M





Av Maria - 27 oktober 2011 15:40

Hade ingen större lust att "roa" mig med hushållssysslor denna gråtrista dag, så jag tog (i ren lathet) bilen ner på stan. Tänkte att jag skulle köpa skor och nåt klädesplagg... men nä! Hittar aldrig något jag vill ha längre och ändå gillar jag modet som är nu. Vet inte vad som är fel.. Däremot hittade jag nåt annat som jag inte kunde motstå;


2-pack värmeljusstakar, Åhléns 59kr


Det känns att det närmar sig julen, varenda butik har julprylar snart. Men jag gillart =)

Var in en sväng på Ams och tur var väl det. Skulle ha redovisat ett jobb som de skickat anvisning på förut, senast igår, men som jag glömt. Redovisar man inte senast det datum som står på så blir man automatiskt avanmäld hos A-kassan! Vilket jag hade hunnit bli... Men hon jag pratade med lyckades fixa det och jag loooovade att det inte skulle hända igen. Puh!

Åkte sen och hämtade lill-skrutt som jag konstigt nog fick hem utan massa bråk och stök, men som nu ligger och sussar sött (snarkandes) i soffan. Alltid lika trött efter dagis!

Borde väl ta tag i disken och snart börja med maten men vill hellre gå och lägga mig bredvid honom... zzz zzz...


//M

Av Maria - 26 oktober 2011 15:52

Efter ett långt uppehåll för att samla ihop spillrorna av mig och försöka komma tillbaka till mitt vanliga jag, ska jag nu göra ett nytt försök att blogga igen. Viljan har hela tiden funnits, men inte orken...

Första året ska tydligen vara det tyngsta även om sorgen och saknaden alltid kvarstår. Alla högtider, födelsedagar, semestrar, familjeträffar osv utan den person som man har mist. Det har varit tufft hittills men jag kämpar på!

Har haft en ok sommar med diverse aktiviteter. Lilla O har hunnit bli 3 år och vi har farit runt lite, bl a ett besök på Kolmården, Naturhistoriska riksmuseét och 1 veckas all-inclusivecharter till Turkiet. Hade en välbehövlig skön vecka med god mat och nya bekantskaper :)

Nu är hösten här och jag har hunnit vara arbetslös i lite mer än en månad och jag börjar bli lagom rastlös... Tyckte att det skulle bli skönt först men har märkt att med mindre sysselsättning på dagarna så tänker man mer.

Och ju mer jag tänker desto ledsnare blir jag... särskilt när julen nu närmar sig med stormsteg. Det känns skitkonstigt att inte mamma kommer vara där... men istället för att tynga ner mig och julen helt har jag bestämt mig för att göra julen extra julig i år! Jag ska pynta ordentligt (brukar knappt ha nåt annars) och det ska bakas massor med gott och granen ska vara extrafin i år. Julen är för barnen och mitt barn ska ha en härlig jul. Det ska jag se till! Älskar att köpa julklappar och ska försöka vara ute i god tid i år (som man säger varenda år)...  Har faktiskt köpt en och har börjat skriva ner saker på papper som Lilla O pekar på och tjatar om när vi är i leksaksaffären. Sen kan ju smaken ha ändrats när tomten väl kommer men det får vi ta då :)


//M

        

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards