minadagar

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Julafton

Av Maria - 25 december 2011 10:47

... är förbi och juldagen har infallit. Efter att ha stressat halva veckan med julklappsköp och ha bakat de traditionella karelska pirogerna;



 

som jag har tagit över och fortsatt gjort efter mormor gick bort. Tyvärr blev de inte lika bra i år men ska prova att göra en omgång till :)

Igår väckte vi lill-skrutt för att han skulle gå upp och titta om tomten hade varit här och ätit upp gröten och lagt paket under granen. Tänk att det hadse han minsann! Vilken chockad liten sötnos som bara stod och stirrade =)

Förra året kom mamma hit och vi åt tomtegröt och skinksmörgås och bestämde att vi skulle göra tradition av det. Det blev bara den gången... Saknade henne otroligt mycket igår. Tillbringade dagen hos min moster och det var jättetrevligt men det kändes hela tiden som att nån fattades. Åkte förbi kyrkogården och tände röda hjärtformade lyktor som lyste så fint  .

Ikväll ska Oliver sova hos min kusin för F och jag är bjudna på kombinerad inflyttnings- och 40-årsfest hos våra vänner. Klantiga som vi är köpte vi en present i fredags, men pga att det tog sån tid med inslagning valde vi att gå en sväng under tiden. Kvart över åtta på kvällen säger F "Shit, vi glömde hämta presenten!!!" Ouuups, butiken öppnar imorrn och festen är ikväll! Bra va?!? Får väl åka och lämna den imorgon....   

Idag är även min och F:s årsdag. Idag är det hela 16 år sedan vi träffades! Tänk vad tiden går fort.

Ha en trevlig juldag gott folk!


//M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards