minadagar

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria - 18 januari 2012 09:59

Jag vet, det är barn... men ändå. Kanske är extra känslig idag men jag blev så ledsen när jag lämnade Oliver på dagis imorse. Han har en tjejkompis där som han alltid letar efter det första han gör när vi kommer dit. Hon var idag inne i ett lekrum med några barn till och dörren var stängd. Vi gick in och Oliver blev lika glad som alltid när han får syn på henne. Tills en tjej utbrister - Du får inte vara här, vi vill vara ifred! Vi älskar inte dig Oliver, vi vill vara ifred, du får inte vara här!!!

Jag blev såå ledsen för min älskling och han bara stod där och såg så förlägen ut.. Sa självklart till tjejen att ALLA får vara där och ALLA får vara med och leka men hon höll givetvis inte med mig :/ En fröken kom och satte sig i rummet och skulle sitta där och se till att alla kunde samsas och jag kände att jag kunde lämna dagis.

Jag vet att jag inte kan skydda honom mot allt och det är så det är men ändå. Mammahjärtat ömmar...

Det ömmar även för en annan person som känner sig olycklig och ensam och inte tycker livet har nån mening just nu. Det gör ont i mig att hon inte kan se annat än alla negativa perspektiv ur det hela. Du är ung, du har framtiden framför dig som du, bara DU kan utstaka. Välj inte att kasta bort den! Jag har varit med om sakeer som gjort att jag också tappat livsgnistan, saker som jag aldrig berättat för dig men kanske borde om det får dig att tänka annorlunda. Jag har sagt det förut, livet är inte alltid lätt men man får aldrig ge upp! Den här är till dig;


Att Vara Stark

Att vara stark är inte
Att aldrig falla
Att alltid veta
Att alltid kunna


Att vara stark är inte
Att alltid orka skratta
Att hoppa högst
eller vilja mest


Att vara stark är inte
Att lyfta tyngst
Att komma längst
eller att alltid lyckas


Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
Slå sig hårt
Och alltid komma igen


Att vara stark är
Att våga hoppas
när ens tro är som svagast


Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Och alltid kämpa
för att nå dit.

Av Maria - 9 januari 2012 23:39

2011 är ett år som för alltid kommer att vara oförglömligt! Ett år som trots all sorg, ilska, besvikelse, nederlag, ja allt dåligt faktiskt redan tagit slut... Kan inte för mitt liv förstå att jag den 7 januari, för 1 år sedan firade min mammas födelsedag hos henne, med tårta och presenter istället i lördags fick gå till kyrkogården med blommor!!! 

Självklart tulpaner. Oliver tyckte att det var tråkigt att vi inte fick gå på kalas och var bekymrad över huruvida mormor skulle få nån tårta i himlen eller inte. Jag sa att gammelmormor skulle göra en till henne där uppe men för säkerhets skull kunde jag köpa en som vi kunde äta också. Det gillades. Så vi åt tårta och tänkte på dig mamma  

Apropå tårta... Nyårsafton tillbringade vi hos våra underbara vänner Ralle & Lina i Flen. Mycket alldeles för god mat och supertrevligt umgänge med nya bekantskaper :) Efterrätten blev min lott och cheesecake var förutbestämt. Valet var för mig superlätt, självklart mammas supersmarriga frozen-cheesecake! Den får nog bli lite av en tradition. Förra nyårsaftonen gjorde hon den till oss fast hon inte ens firade med oss. Sån var min mamma, osjälvisk och generös...

Den första nyårsaftonen i mitt liv jag inte tillbringat eller ringt henne på tolvslaget... 

2012 är mitt år. Jag tror på det - eller snarare hoppas på det! 2012 är Drakens år liksom mitt födelseår 1976;


"Drakens år är det femte året i den kinesiska astrologins zodiak. Draken är, eftersom den inte existerar i verkligheten, en viktig legend i den kinesiska mytologin. Drakens år är också kejsarens år. Det är ett år som symboliserar makt, framgång och lycka för folket. 

Drakens år är innovationernas och företagsamhetens år, den oräddes och stoltes år. Draken är en ohämmad varelse med massor av energi och kreativitet. Den är eldig och passionerad och drar sig inte för någonting".


Vem vet, flytten till Stockholm som vi pratar mer och mer om kanske blir av och jag kanske till och med får mitt drömjobb där. Den som lever får se... En sak har jag fått lära mig under året som gått; man kan vara glad fast man är ledsen! Det får bli de avslutande orden för den här gången. Natti natti!


//M

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards