minadagar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

2011 är förbi och 2012 är här

Av Maria - 9 januari 2012 23:39

2011 är ett år som för alltid kommer att vara oförglömligt! Ett år som trots all sorg, ilska, besvikelse, nederlag, ja allt dåligt faktiskt redan tagit slut... Kan inte för mitt liv förstå att jag den 7 januari, för 1 år sedan firade min mammas födelsedag hos henne, med tårta och presenter istället i lördags fick gå till kyrkogården med blommor!!! 

Självklart tulpaner. Oliver tyckte att det var tråkigt att vi inte fick gå på kalas och var bekymrad över huruvida mormor skulle få nån tårta i himlen eller inte. Jag sa att gammelmormor skulle göra en till henne där uppe men för säkerhets skull kunde jag köpa en som vi kunde äta också. Det gillades. Så vi åt tårta och tänkte på dig mamma  

Apropå tårta... Nyårsafton tillbringade vi hos våra underbara vänner Ralle & Lina i Flen. Mycket alldeles för god mat och supertrevligt umgänge med nya bekantskaper :) Efterrätten blev min lott och cheesecake var förutbestämt. Valet var för mig superlätt, självklart mammas supersmarriga frozen-cheesecake! Den får nog bli lite av en tradition. Förra nyårsaftonen gjorde hon den till oss fast hon inte ens firade med oss. Sån var min mamma, osjälvisk och generös...

Den första nyårsaftonen i mitt liv jag inte tillbringat eller ringt henne på tolvslaget... 

2012 är mitt år. Jag tror på det - eller snarare hoppas på det! 2012 är Drakens år liksom mitt födelseår 1976;


"Drakens år är det femte året i den kinesiska astrologins zodiak. Draken är, eftersom den inte existerar i verkligheten, en viktig legend i den kinesiska mytologin. Drakens år är också kejsarens år. Det är ett år som symboliserar makt, framgång och lycka för folket. 

Drakens år är innovationernas och företagsamhetens år, den oräddes och stoltes år. Draken är en ohämmad varelse med massor av energi och kreativitet. Den är eldig och passionerad och drar sig inte för någonting".


Vem vet, flytten till Stockholm som vi pratar mer och mer om kanske blir av och jag kanske till och med får mitt drömjobb där. Den som lever får se... En sak har jag fått lära mig under året som gått; man kan vara glad fast man är ledsen! Det får bli de avslutande orden för den här gången. Natti natti!


//M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards