minadagar

Alla inlägg under april 2012

Av Maria - 18 april 2012 22:48

Nja, egentligen inte. Har ju haft en massa för oss som jag bara inte skrivit om. Ingen lust snarare... Har några tråkiga månader men med roliga händelser. Jag vet, det låter insane men så är det! Årsdagen av mammas död var jobbig men något annat hade ju inte räknat med... Idag är det exakt ett år sedan jag sänkte ner hennes urna i jorden och till den eviga vilan... Saknar så jag går sönder!!!

Fortfarande inget jobb och jag sökte en Omvårdnadsutbildning i Västerås som jag sååå gärna ville gå. Men nej, vår jävla skitkommun kan av "kommunekonomiska orsaker" inte betala för min plats! Tack för den! Här i stan finns den bara på distans så det är väl så jag får göra. Om jag kommer in förstås. Saker går ju inte direkt som jag önskar och hoppas nu för tiden :(

Jo, vissa förstås, mitt kära barn har äntligen slutat med blöja OCH nappar. Är så stolt över min lilla kille som i ett tvärkast bara slutade med blöjorna och blev en "stor kille" (hans ord)! Napparna försökte vi ju med i julas men det gick ju uppenbareligen inte så bra. Nu fick påskharen dom istället :)

Nästa steg blir att få honom att sova i sin egen säng igen även om jag tycker det är väldigt mysigt att ha honom brevid mig. Förutom hans huvuddunkningar som gör mig galen! När ska han sluta med det och hur ska man få honom att sluta??? Blir en fråga för Bvc på 4-årskontrollen. 

Nu sova!


//M

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards