minadagar

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Maria - 4 maj 2012 22:55

är dagens ämne! Jag har fyllt år och fick i present av mina pojkar en biljett till musikalen "Dirty dancing", vilket jag visste om, och att få klippa o färga håret. Så skönt med lite egentid. Väl där fick jag blombud med röda rosor, även dom från mina fina killar   Fick pengar av pappa och har köpt lite nya kläder =) 

Hade tankarna på att ha fest men valde istället att åka hem till Ralle o Lina med kids. Alltid lika skönt att vara där! Grilla, mysa, ta några glas och snacka lite skit.

Valborgsmässoafton blev inte riktigt som planerad men elden sågs i Hällby och Oliver var så uppspelt över den stora brasan. Jag var dock inte alls lika uppspelt över de x antal björkar som så "fint" ramade in helade området!!! 

Shit, så jobbigt det var. Överskred nässpaysdosen maximalt! Har jag nämt att jag hatar pollen? Inte? Jag HATAR pollen, och har gjort sen jag lärde mig gå! Har bestämt mig för att vaccinera mig när jag fått mitt nästa barn (när det nu blir). Har tröttnat sen många år tillbaka...


                                                                       


Idag var jag med Oliver på Barn och Ungdomsmottagningen. Det var dags för den vartannat-år-sedvanliga hjärtatkontrollen. Det ts ett EKG och ett ultraljud av hjärtat. Oliver föddes med ett blåsljud som upptäcktes ganska sent och med den vidare undersökningen på det visade att han även hade ett flöde. Vilket betyder att den ena hjärtklaffen som ska stängas efter att blodet pumpas ut, inte stänger sig riktigt som den ska och lite blod åker tillbaks, ett flöde. Det är ingenting som är farligt hälsomässigt men följs upp med regelbundna kontroller just in case. Jag trodde att det skulle ha försvunnit tills denna kontroll men det visade sig vara som förra gången. Huvudsaken är att det inte blivit större! Han var så duktig och låg så stilla under båda undersökningarna och sa inte ett ljud när klisterlapparna från EKG:t skulle tas bort. 11 st lappar på den lilla kroppen som sitter som värsta plåstren! Sköterska sa till honom att man får skrika, gråta eller säga till men han sa ingenting. *stolt mamma*

                                                                      

 

Imorgon blir det Sméhallen med loppis på förmiddagen och sen bär det iväg till huvudstaden med mina "gamla" girls för lite shopping, mat och musikal! Kan ju inte bli annat är kul =)


//M                

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards