minadagar

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Maria - 14 maj 2012 22:00

Kom på att jag ju glömt att nämna att jag faktiskt kommit igång och motionerat! JAG liksom :) Har varit ute och gått mycket ( och ganska långt) på sista tiden. Har gått helt in för det här nu och tycker faktiskt att det både jättekul och framför allt skönt! Har hämtat hem appen "Runkeeper" till mobilen så jag kan pusha mig själv att bli bättre och snabbare. Mitt långsiktiga mål är att kunna löpa istället för att gå. Tänkte mig framåt hösten kanske eller så för att jag inte trodde i min vildaste fantasi att jag kan klara av det inom närmaste framtid. Dels för att jag är så tung och dels för mina knän (gammal fotbollsskada)... MEN igår skaffade jag mig dessa;




ett par Adidas Assertion Stability W. Det första Oliver sa när han såg dem var: " Åh, mamma, du har köpt såna där supersnabba springskor ju!" Jag svarade att snabbheten och styrkan inte sitter i skorna utan i kroppen men ibland undrar jag...

Hade tänkt att jag skulle gå in dem först men alla som känner mig vet att tålamod gällande att vänta, inte är min starkaste sida. Så jag gav mig alltså ut i dem igår kväll. Blev bara en 7 km´s runda men jag JOGGADE ungefär hälften!!! Bara susade fram, det kändes hur jävla bra som helst! Knäna märkte jag inte ens av men det kan ju bero på att jag nu köpt rätt skor för mina fötter. Eller nja, blåsorna jag har idag på mina hälar känns ju inte så bra :/ Men det är ju mig det är fel på och inte skorna ;)

Blev inte ens trött så imorgon ska jag upp i skogen och testa hur långt jag klarar i joggingtempo. Kanske ligger nåt i det Oliver sa ändå... Jag har nog köpt mig ett par supersnabba springskor...

Nu krama kudde så det snart blir morgon och jag kan lämna barn på dagis och ge mig upp i spåret!


//M

Av Maria - 14 maj 2012 17:15

I lördags kom min svåger och hans tjej till stan och ville låna Oliver. Inga problem för mig, inte ofta nån kräver att få ha honom! Oliver tycker att det är kul att vara med sin farbror så det bådar dem båda gott. Så medans de var iväg på Leos lekland passade jag på att åka och fika med Lena. När fikade JAG senast utan Oliver??? Så skönt att få komma iväg lite själv utan att befinna sig på Coop eller Ica för att få egentid ;)

På kvällen hade vi folk över och åt mat (svärmor lagade persiskt) och hade trevligt. Lena och N kom också lagom till efterrätten. Så gott det är med citroncheescake! Att jag bommat att göra sån tidigare. Blir definitivt fler =)

Igår fick min kära sambo en snilleblixt att vi skulle ut och fiska! For iväg till ÖoB och köpte ett metset till Oliver, engångsgrill, korv o bröd och fika sen ut till Vilsta. Fick dock inga fiskar men mysigt var det. Oliver tröttnade ganska snabbt och föredrog att kasta småsten i vattnet i stället =)

   

                                                                     



//M
















Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards