minadagar

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Maria - 21 maj 2012 20:50

Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och halsprov togs. Det hittades inga bakterier utan jag har fått nåt irriterande virus som känns som att det aldrig vill gå över! 

Ville ha en bricanyl utskriven pga av att jag ibland får svårt att andas vid hård ansträngning. Då var jag tvungen och träffa en läkare och fick vänta ytterligare 40 min. Då gick jag ner en sväng på stan och in i den relativt nya butiken "Inochfinn" och köpte bland annat detta supersomriga kakfat och de gulligaste bullformar jag sett; "Mammas bullar";


 


Kakfatet kostade 79kr och bullformarna 10kr för 50st. Vilka fynd! Fanns mycket i den butiken som jag skulle vilja ha :)

Olivers farmor var här och var barnvakt under tiden jag var iväg och när jag kom hem var det min tur att hjälpa henne. Stackaren tappade sin plånbok i Katrinehom igår när hon stannade till på vägen hem från Norrköping. 

Där bor det tydligen inga ärliga personer, eller åtminstone inte dom som hittade den och valde att inte lämna in den. Hjälpte svärmor med polisanmälan och spärra kort mm. Jag skulle gå under om jag tappade min plånbok, jag med alla mina kort överallt. Jag skulle få sitta en hel dag och ringa runt :/ Tur i oturen att hon inte hade mycket i sin. Men ändå...

Verkar ha dragit på mig nån lättare ögoninflammation när jag ändå är igång... Tror det kan ha varit ifrån kloret i badhuset. Eller så har jag inte tvättat händerna ordentligt innan jag pillat med linserna. Hur som helst så måste ögoninflammationen och det halsonda vara borta tills på lördag när vi ska på bröllopsfest!!! 


//M

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards