minadagar

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Lite svalka...

Av Maria - 2 juli 2009 13:41

Har äntligen fått "tummen ur röven" och varit och hämtat fläkten från källaren Bättre sent än aldrig... Har fönstren på vid gavel på kvällarna och fläkten på. Då blir det liiiite svalare åtminstone. Fick tipset om att hänga för mörka gardiner i brist på persienner eller rullgardiner, men Linda, jag äger inga sådana heller!!!! Och jag vägrar gå och köpa nya när vi är på väg från den här lägenheten. Vi har för övrigt 3,25 i takhöjd så det är både svårt att få tag i och dyrt... Metervara och sy själv är jag alldeles för lat för i värmen.

Bada får vänta tills nästa vecka då F börjar sin semester, men då regnar det väl! Kan iofs ta bussen eller gå till Vilsta men det är så tråkigt att gå själv :(

Nåja, är tacksam över att ha ett badkar som alltid står och väntar på att fyllas med kallt vatten =)

Igår trodde jag att det skulle braka loss helt och börja ösregna när åskan mullrade som bäst, men thi fick jag. Hade ju varit underbart att ställa sig under ett vräkande regn en varm dag som igår!

Träffade Annika och Elena med barn igår, alltid lika kul=)

Vi var i Rothoffsparken (är tydligen där jämt!) och tog en fika och ungarna for runt.

Idag vet jag inte riktigt vad jag och Oliver ska göra... Känner mest för att göra ingenting men vi får se. Kanske går en sväng till lekparken och gungar lite. Så inte vilden river hela huset av rastlöshet!

Ha de´..

// M

 
 
Linda

Linda

2 juli 2009 19:18

Ni är alltid välkommna till våran gård och bada i poolen!!
Det är bara att komma!! Vi bor på 15c!
Bjuder på kaffe!!

Kram

http://minaprivatatankar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

2 juli 2009 20:01

Åh, tack! Vad gullig du är =)
Kommer gärna nån dag, men nu ska det ju bli massa regn och "kallt". Fast kaffe är ju gott ;)
Skulle vara kul och se hur lägenheterna ser ut ifall man nån gång skulle bli uppringd!
Kram kram

 
Linda

Linda

3 juli 2009 10:57

Du är så välkommen!
Nu räknar jag med att du dyker upp här en dag med lillen och badar när solen kommer;)

Kram

http://minaprivatatankar.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

3 juli 2009 22:00

Vi fick dem av vår granne vars fru är Thailändare. Hon hade vart ute i Kvicksund och hittat en HEL back!!

http://minaprivatatankar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards