minadagar

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 27 februari 2011 23:43

Då har det redan gått en månad... Det känns som 1 år sen men samtidigt som igår. Varje dag finns du i mina tankar och saknaden blir större och större. Jag känner hur mycket jag verkligen behövde dig och att jag kommer att ha svårt att leva utan dig min underbara mamma! Idag tänder jag ett ljus för dig..

Den 17 februari var det begravning. Jag fick se dig en sista gång men det var inte du. Det kändes som någon annan för det kan inte vara du, du ska ju vara här! Här hos mig och Oliver och hos alla andra som fick äran att ha dig i sitt liv!

Solens strålade in genom kapellets fönster och ett lätt snöfall yrde i blåsten.

Det var så fint och det fanns så mycket fina blommor från fina människor som fanns i din närhet. Jag valde tulpan, din favoritblomma som kistdekoration såg du det?

Jag har valt en gravsten nu också, en jättefin som jag hoppas att du kommer tycka om. På onsdag ska jag och din syster välja ut din sista viloplats. Du ska få en fin plats nära träd eller buskar och blommor och där solen alltid ligger på. Precis som du trivdes bäst!

Älskar och saknar dig för evigt mamma min...


//M




Av Maria - 16 februari 2011 22:21

Imorgon... En dag jag inte vill ska finnas. En dag som ger mig ont i magen, illamående, ångest, rysningar... Den dagen då jag ska behöva gå på min älskade mammas begravning!!! Önskar att någon kan väcka mig och säga att det bara är en ond hemsk dröm. Men ingen kommer väcka mig och imorgon kommer fortare än jag fortast. Det kommer bli en sömnlös natt, klumpen i magen växer sig bara större och större och värken i hjärtat gör bara ondare och ondare. VARFÖR??? En enda dag till med dig mamma! En timme, en minut... Så mycket jag skulle vilja säga men jag aldrig hann! Vet inte hur jag ska klara av morgondagen, hur ska jag kunna ta farväl av någon som jag inte kan leva utan???

Love you mami <3


//M

Av Maria - 11 februari 2011 23:42

Igår var det två veckor sedan allt hände och det känns som igår men ändå som för flera månader sen... Tiden går alldeles för fort och jag har haft fullt upp med allt det praktiska som pappersarbete och telefonsamtal till begravningsförberedelser och att tömma hennes lägenhet. Har huvudet fullt av allt sånt och har knappt haft tid att sörja. Igår var jag till råga på allt till vetrinären och avlivade hennes katt :(


Har så mycket ilska och sorg inom mig och jag vill bara slå och slå och slå! Kanske skulle införskaffa mig en sandsäck... ! Eller iofs, bara gå ut och skotta och ta i så jag nästan spricker skulle nog räcka för att avreagera mig lite.

Jag menar det finns ju en del att skotta med tanke på att det kommit ca 3dm sen igår!!! Jag som egentligen gillar vintern känner nu att det ska bli vår och sommar nu så det blir ljusare, jag behöver det för att se framåt. Inte fastna i nuet och det hemska som var... Vill se ett ljus i den nu så långa mörka tunneln...

Men gräva ner mig skulle jag aldrig göra, det hade mamma aldrig tillåtit!

Saknar dig så det värker i hjärtat varje dag mamma! Sov så gott...


//M


Av Maria - 7 februari 2011 13:57

Det blir inget bra år för mig... Det kommer att bli det sämsta någonsin under hela mitt liv hittills!!! För lite mer än en vecka sen hittade jag min finaste underbaraste mamma död hemma hos sig... Helt oväntat, lämnade henne bara knappt två timmar! En enkel magsjuka vände till nåt helt annat. Har så svårt att förstå... Hur någon som stod mig närmre än nån annan helt plötsligt bara kan vara borta. Känner mig arg, ledsen, besviken, förbannad, lämnad, ensam och stor stor saknad och en tomhet som aldrig kommer kunna fyllas...

Tiden läker alla sår sägs det... vi får väl se...

Mamma... för mig var du den mest älskvärda, omtänksamma, underbaraste person jag någonsin haft nära mig. En människa så godtrogen, varmhjärtad och alltid trodde det bästa om folk. Du fanns alltid till hands och ställde alltid upp för mig och familjen vad det än gällde. Du är den som gjorde mig till den jag är och jag hoppas att du är stolt över mig. Du kommer alltid att leva vidare i mig och jag ska sakna dig och älska dig varje dag i resten av mitt liv tills vi ses igen. Hör du det mamma... Sov gott så länge....

  


Ovido - Quiz & Flashcards