minadagar

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Akut behov av tid!

Av Maria - 9 december 2009 22:49

Hur mycket jag än gör så har jag inte hunnit med det jag borde... Är fortfarande inte klar med lägenheten (men SKA vara klar innan jul), har massor med tvätt, vill vara mer med Oliver och ge honom mer kvalitetstid än vad jag tycker han får just nu, det ska inhandlas julklappar osv osv. Listan är så lång att jag inte ens orkar skriva alla måsten och viljor... Jag jobbar bara 50 % men det känns som jag jobbar mer än heltid! Känner mig bara sååå uppstressad över allt! Måste säga att det för mig tagit lång tid att åter anpassa mig till att jobba efter att ha varit hemma i nästan 1½ år. Har nog fortfarande inte gjort det... Men det blir väl bättre hoppas jag.

Jag känner mig deppig samtidigt som jag är glad, är uttråkad samtidigt som jag har massor att göra, tycker att det mesta känns tråkigt samtidigt som jag har kul, vill göra massor samtidigt som jag är helt orkeslös... Får panik!

Hallå????? Är det normalt beteende eller?

Till råga på allt så har jag enligt Tant Doktorn fått tennisarmbåge/golfarm/musarm!!! Värker hela tiden och gör så ont iblan så det domnar ända ut i händerna. Blev tillsagd att ha på ett armledsskydd samt smörja med Voltaren. Hjälper inte ett skit kan jag säga! Börjar bli riktigt jobbigt att jobba med armen nu. Har det inte hjälpt om en vecka är det jag som ringer tillbaka till VC igen =(

Tänkte även försöka hinna ta sprutan på både Oliver och mig i helgen. Haha, det blir fint: ont i ena armen pga sprutan och den andra pga musarmen...

Ska även ta mig ut till Torshälla och hälsa på F:s bror, Cissi och Felicia som nu sedan en vecka faktiskt bor i sitt underbara hus! Så skönt att dom äntligen tagit sig i kragen och flyttat hit. Och jag är otroligt glad och lättad över att Felicias första dag i skolan gick bra och hon tycker att det känns bra. Min guddotter är lika älskvärd för mig som min son <3

Vill även hinna ner på stan för att göra diverse ärenden... kanske låta Oliver titta och lyssna på Lucia-firandet på stan. Återigen, många måsten och viljor och så lite tid...

Bäst att jag går och lägger mig så jag kan gå upp i tid imorgon för att hinna tvätta lite innan jag ska jobba ;)

God natt på er!

// M 

 
 
Linda

Linda

10 december 2009 13:15

Innan du smetar ihjäl dig på armen så tycker jag att du ska besöka en massör..
Så där fick ja med,, Nerver och muskelknutor var svaret på mina smärtor..
Idag går jag till min massör så fort jag känner att det är på gång. Spänner jag mig mycket och lyfter osv så kommer det som ett brev på posten :s
Ring Susanne på Kropp och själ och prova det innan du går till kvacksalvar doktorn.
En massage nu skulle göra susen för dig..
Det tar tid innan man hittar tillbaka till vardagen..

http://minaprivatatankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards