minadagar

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Jul och nyår..

Av Maria - 30 december 2009 21:35

Då har det återigen gått en bra tag sen jag skrev sist. Mycket att göra inför julen får jag skylla på...

Julen var iallfall rätt lugn om jag jämför med alla år vi först firat här i stan och sen tagit bilen till Stockholm i snöoväder och halka. I år var vi först ute hos min kusin med familj och hela tjocka släkten. F jobbade men när han slutat åkte vi ut till hans bror, Cissi och Felicia i Torshälla. 

Oliver har ju blivit 1½ nu så han förstod ju lite mer än förra julen vilket var kul. Han har fått så många fina julklappar som han älskar.

Kvällen innan julafton efter han somnat tog vi upp och klädde granen. Vi satte ihop det lilla bordet och stolarna han skulle få i julklapp och ställde det mitt på vardagsrumsgolvet så det skulle bli det första han såg när han vaknade.

Ni skulle sett hans blick på julaftonsmorgonen... Han blev så glad! Han sprang fram och klättrade upp på en av stolarna. Han fick öppna ett paket innehållande ett 20-pack med småbilar. Han ratade vällingen totalt och ville bara sitta vid sitt bord och leka med sina bilar! Så söt..

Men tomten var däremot otäck, han vågade inte gå fram och ta emot paketet... men jag försår honom, han såg faktiskt lite läskig ut.

På juldagen "firade" jag och F att vi har varit ihop i 14 (!) år med att gå på fest hoss våra vänner C & E som ska resa till Chile och Peru och vara borta i 1 månad.

Det var jättekul att träffa en massa folk man inte sett på länge. Folk som bor i andra städer eller t om utomlands.

Som dom småbarnsföräldrar vi är, blev vi väldigt trötta väldigt tidigt. Vi var hemma klockan ett redan... Men men, jag skulle ju upp och jobba annandagen så det var skönt. Vaknade utan baksmälla men däremot med ont i halsen som sedan dess utmynnat i världens kanonförkylning! Fick gå hem från jobbet igår och mår sådär idag =(

Hoppas att morgondagen känns bättre än idag. Vi åker till Torshälla och firar nyår där. Vi är inte så många så det känns skönt när man inte mår toppen.

Nnästa år hoppas jag blir ett friskare år och med det vill jag önska er alla ett;

GOTT NYTT ÅR!!!

Puss & Kram

// M 

 
 
gäääby

gäääby

19 januari 2010 12:13

Uppdatera!!!! =) jijijiji. Här allt fint och otroligt varmt =) Allt går bra och jag trivs, är lycklig och njuter av mitt avlånga och soliga land. Jag har hört att det är kallt i Sverige....sviiinkallt...brrrr.....Puss på lillen, kram på er och "F" jijijijiji

http://www.suequibell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards