minadagar

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Glädjande besked...

Av Maria - 19 februari 2010 21:11

...som förhoppningsvis stämmer! I förrgår var vi på 1½-årskontroll (två månader försent) och kollade utveckling, tog spruta mm. Det som jag är så lyrisk över är att doktorn lyssnade och lyssnade på Olivers hjärta men kunde inte höra något blåsljud!!! Jag visste att det förmodligen skulle växa bort, men man kan inte förlita sig på det.  Vi ska ändå göra Ultraljudsundersökningen om några veckor som han är kallad till.

Vet att blåsljud inte alls behöver vara farligt eller behöver åtgärdas, men det beror helt på vilken sort och vart det sitter. Olivers sort verkade vara den som oftast växer bort alternativt behöver åtgärdas. Hoppas nu verkligen att det är helt borta. Min kollegas styvson blev nyligen opererad för blåsljud som skulle göras via titthålsoperation. Sen upptäcktes att hålet var för stort och det blev uppsågad bröstkorg istället! Men det gick susen och han mår idag suveränt =)

Ändå har jag alltid haft en liten klump i mamma-hjärtat av oro att Oliver ska behöva genomgå något sådant...

Min lilla busunge som är så förkyld och full med slem i halsen att han hostade så han kräktes igår kväll! Han är inte alls i form, snoret bara forsar och hans tålamod är katastrofalt så han börjar grina så fort nåt inte går hans väg... :)

Och jag har lyckats få munsår! Har aldrig haft ett i hela mitt liv, men nån gång ska väl vara den första. Nu är det slutpussat på lilla O för ett tag... Suck, kommer bli svårt...


// M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards