minadagar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Sömnproblem!

Av Maria - 23 januari 2009 10:45

Dom säger att man är trött som småbarnsmamma... Men kom igen, trött finns med små bokstäver och med stora bokstäver och jag kan lugnt påstå att jag hör till de stora bokstäverna! Felet ligger väl egentligen hos mig eftersom Oliver sover ända till kl.9 så somliga kallar nog det för sovmorgon.

Vilket det iof är. Problemet är att jag inte kan somna på kvällen! Det spelar ingen roll om jag druckit cola eller kaffe sent eller inte alls. Härom natten somnade jag inte förrän strax efter fem!! Lite jobbigt att gå upp nio då... Som tur var lyckades jag somna när Oliver sov middag. I natt hann klockan BARA bli ca halv tre innan jag äntligen somnade. Nån som har nåt bra insomningstips? O snälla säg inte varm mjölk för det är bland det vidrigaste man kan dricka!

Man kan ju undra vad jag gör då hela nätterna när jag inte sover...

Tack vare en kompis blogg blev jag nyfiken på ett "mycket beroendeframkallande spel" som hon kallade det. Vad gör jag?

Jo, det är klart jag testar.. och fastnar! Tack Lina =(

För er andra som är lika nyfikna som jag var heter spelet Tiles of the unexpected och finns på spela.se! Men jag varnar er, det är beroendeframkallande så gör det på egen risk =)

 Nä, nu ska jag lägga Grodan (Oliver) så han får sova en stund och jag kan spela en omgång eller två innan jag börjar dammsuga!

Kram på er..

//M 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards