minadagar

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Så är det..

Av Maria - 22 oktober 2009 11:37

Igår kom då äntligen brevbäraren med det väntade kuvertet innehållande Olivers dagisfoton... och jag blev såå besviken. Det var inte alls ett supergulligt kort utan han ser både trött och sjuk ut! Ok att han var lite hängig den dagen, men ändå.. Behåller nog några av dom. Han är ju inte direkt ful på kortet men heller inte så söt som han verkligen är om ni förstår vad jag menar...

Försökte göra nån nytta här hemma men det sket sig. Dom ringde från dagis efter lite mer än en timme och sa att Oliver var såååå ledsen och jättesnorig, så det var bara att hämta honom. Tyckte kanske att de var lite väl snabba och ringa oss. Vi stod en stund och tittade på honom genom glasdörren och han såg inte alls så ledsen ut. Tror mer på att han var väldigt trött och hungrig. Snorig har han ju varit i snart två veckor och om man gråter rinner det ju ännu mer. Jaja, Oliver blev ju förstås glad att se oss men han hade inte nån direkt lust att följa med hem. Vi fick bära honom ut så det känns ju som han nog kunde ha varit kvar.

Mamma kom hit på eftermiddagen och hjälpte mig att tvätta fönster. Själv försökte jag underhålla en obstinat och tjurskallig 16-månaderskille innan jag gick ut och handlade lite. Hämtade ut medicin till Oliver bl a som jag hoppas hjälper!

Idag har jag ringt lite "viktiga" samtal. Ett handlade om huruvida vi ska göra med hyran för november i vår nuvarande lägenhet. Jag vägrar betala dubbelhyra med tanke på hur det hela skötts. Han ska höra av sig på måndag och då får vi se om vi slipper betala eller inte. Han sa att budgeten hade kommit nu så han skulle kolla den.

Jag hoppas verkligen att den ser bra ut och att det finns lite pengar till övers!!! 

Sen ringde jag till vår nya fastighetsskötare och bekräftade att vi får nycklarna till lägenheten på måndag. Klockan tio blir dom mina =)  Vi börjar köra dit lite smått redan då och under veckan tänkte vi, så blir det inte så mycket till

helgen. Jobbar visserligen tis-tors och dessutom till 22.00 på torsdag då vi har långöppet på Tuna park. På fredag kör vi bort det mesta som går in i bilarna och möbler och lite kartonger med lastbilen på lördag! Sen så...

Nä, nu ska det packas lite... =/


//M


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Ovido - Quiz & Flashcards