minadagar

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Maria - 16 november 2009 22:41

Då var det dags... igen! Oliver är återigen sjuk =(

Blir galen på det här. Han är ju mer sjuk än frisk. Det är ju bara en vecka sen har blev frisk! Stackarn hostar så han nästan kräks pga allt slem. Han har 38.5 i temp och vill helst bara bli buren hela tiden. Han har sina ljusa stunder när han både stoppar i sig lite ätbart och leker en liten stund. Mamma kom hit en sväng och då blev han lite piggare så jag passade på att smita i väg till affären och handla lite.

Jag själv har också känt mig hängig idag med ont i kroppen och halsont. Sov ett tag samtidigt som Oliver men kände mig inte direkt piggare efteråt... För att inte tala om min rygg efter allt bärande idag. Som tur är gillar han febernedsättande, till och med Mollipecten! Är det nåt han VILL äta/dricka så är det medicinen. Han pekar mot flaskorna och vill helst gärna ha hela tiden :)

Han valde iallfall en bra vecka att vara sjuk på. Skulle ha jobbat idag och sen vara ledig tis-tors. Tills på fredag mår han förhoppningsvis bättre men får i värsta fall vara hos mormor några timmar. Man får hoppas på det bättre. Idag fick vi även kallelse till att vaccinera Oliver mot svininfluensan. Självklart var det den här veckan! Sista tiden är på söndag så tills dess borde han definitivt ha tillfrisknat, annars får han ta v.48 Vi har iallfall bestämt ATT han ska ta den (såvida han inte har svinisen nu peppar peppar).

Igår skulle jag och Oliver ha träffat Alice, Max och mammorna. (Från föräldragruppen) Förstås så blev det ju ingen träff men däremot så lockade vi ner min karls mamma, bror, Cissi och Felicia. Hans mamma är nyligen hemkommen från sitt ursprungsland så vi har inte setts sen i början på augusti. Det blev smalsöndag! Bakelser och skräpmat... jag som har lyckats gå ner två hela kilo! Jaja, mer anledning till att ta sig ut och röra på fläsket ;)

Ch och E kom precis när "Stockholmarna" skulle åka hemåt och det blev ytterligare lite kaffe så jag hade lite problem med sömnen inatt... Men det är alltid trevligt med lite besök. Hoppas bara inte Oliver smittade ner alla...

Imorrn är det besiktning av den gamla lägenheten och "prat" om hur dubbelhyran ska lösas. Sist sa han ju att vi "bara" behövde betala hälften men på telefon i fredags lät läget lite mer ansträngt. "Vi tar det på tisdag" sa han. Eeeeh jaha!

Ska vi betala hela så kan han glömma att jag tänker ge honom några nycklar imorrn! Är inte alls bitter, nejdå...

Nä, nu ska jag försöka sova lite och hoppas på att imorrn blir en bättre dag än idag :)

Sov gott alla rara!

// M



Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards