minadagar

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Maria - 23 maj 2011 22:35

Så... nu när jag fått distans till saker och ting är det helt ok att ha blivit uppsagd! Jag ville ju ändå därifrån men hade ju helst sett till att ha tagit klivet själv...

Nu ser jag det som att nånting annat väntar på mig och jag är redo för framtiden! Känner mig faktiskt piggare efter en helg på "landet" och har fått vila upp mig från stress och alla måsten. F och killarna åkte iväg tidigt i lördagsmorse på svensexa och jag tog Oliver och åkte till pappa utanför Stockholm. Åkte först till Kungsängen och gick på "Kungskalaset", nåt årligt jippo dom har där. Pappa skulle spela där och jag och Oliver roade oss med diverse saker. Åkte sen ut till pappa och bara var... Stort hus, stoor altan och stooor tomt precis mot skogen. Så skönt att bara sitta i solen och vila medans Oliver roade sig själv. Blir definitivt fler rekreationsresor dit =)


I många år i min barndom ville jag ha kanin, marsvin, hamstrar eller dylikt men kunde inte för att mamma var allergisk. Jag fick en kanin en gång efter MYCKET tjat... men efter tre dagar blev jag tvungen att lämna tillbaks den pga mamma. Har haft ett gäng med katter sen dess men det är så mycket mer jobb och en massa hår överallt plus att jag blev allergisk mot dom osv. Men intresset för "burdjur" har inte släppt och efter ett besök hos min fina väninna för några veckor sen, som har så söta gerbiler (ökenmöss) hemma började jag leka med tanken. Oliver fyller ju år snart och nåt minnesvärt kan han ju få. (Även om det egentligen är mer för min skull hehe) Sagt och gjort, nu är dom här, töserna;


 Sa till Oliver att jag hade en present till honom när han kom hem från dagis och visade honom buren med gerbisarna varpå ungen säger: "Dä inte present, var ä den nånstans, jag vill leka med den...!" Jaja, JAG gillade dom iallafall! 


//M

Presentation

Den här bloggen handlar om mig, en rastlös arbetslös småbarnsmamma och vad jag gör (och ibland inte gör) för att få dagarna att gå.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards