minadagar

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Maria - 11 juni 2009 11:28

Min älskade duktiga lilla kille! I söndags fyllde han 1 år. Tänk att tiden går så fort!!! När han vaknade gick vi in och sjöng för honom, Kusin Felicia och Gudmor sov här, så ett helt gäng sjöng och han såg nästan lite generad ut min 1-åring. Jag och F köpte en "rollator" (lära-gå-ställnig på hjul med aktivitetsbricka på) till honom som vi ställt på vardagsrumsgolvet. Han tittade på den som att han såg i syne. (Han har gått med den på BR ett par gånger.) Upp och gick med den och han har knappt släppt den sen dess =)

Kl 13 var det dags för dop. Det dop jag fasat för ett tag, särskilt samma dag på förmiddagen då han knappt sov nånting... MEN döm om min förvåning, han var hur duktig som helst hela dagen till ända!!! Dopet gick suveränt, han var still, lyssnade på prästen, ok att han spottade på golvet i kyrkan men fan, helt perfekt är ju ingen ;)

Han fick så mycket fina saker, tack så mycket familj och alla vänner!


Snart är det dags för Midsommar, inte hans första men i år kommer han vara lite mer medveten än förra året så det blir nog kul. Han älskar att titta på barn som sjunger och dansar. Men vart? Och vad ska vi hitta på på kvällen? Svägerskan, svågern och guddottern kommer hit från Stockholm men hur kul är det att sitta i en lägenhet utan balkong på kvällen? Eh nä, inget alls!

Jaja, det ordnar sig, det regnar väl ändå i vanlig ordning =(

Idag ska Grodan och jag iväg och köpa cykelhjälm till honom. Han fick en cykelsits i dop/födelsedagspresent som jag skruvade dit igårkväll. Jag har möte på jobbet imorgon så jag tänkte cykla till mamma och lämna Grodan på väg till jobbet. Tror att han kommer att älska det! Hoppas bara att vädergudarna kan vara liiite snälla på förmiddagen.

Hoppsan, när man talar om trollen så vaknar dom, dags för lunch!

// M



Ovido - Quiz & Flashcards