minadagar

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Maria - 21 juni 2009 23:29

Att gå upp och leka klockan åtta imorse var inte direkt vad jag kände för... Jag var sååå trött, som om jag somnat två timmar innan jag gick upp! F stack till jobbet så jag hade inget val. En STOR välbehövlig kopp kaffe senare så var jag människa igen. EN timme senare sov vilden...suck... Efter den STORA kopp kaffet jag drack fanns ingen chans att jag skulle somna om igen så här satt jag och gjorde just ingenting. Tänkte efter en stund att jag skulle vara en omtänksam mamma och lägga filten över honom ifall han frös. Jomenvisst, vilden flög upp och lekandet var åter i full gång...

Och DÅ blev jag trött igen!

Vi åt lite lunch och sen sov vi båda två som stockar. Vaknade vid två-tiden och åt mellis och stack ut i solskenet. Gick till lekparken och gungade. Han vägrade gå ur gungan, tror han satt där i 45 min! Sen gick vi och handlade lite mat och vips så var klockan halv sex!!! Hem och åt mat, OLiver badade och sov sen sött.

Sen hände det saker hahaha. Vill inte hänga ut någon men det var ju så kul. Dagens sannhistoria:

Jag satt vid datorn och hörde hur nyckeln sätts i dörrlåset och jag undrar vad F gör hemma redan då, men in kommer ingen! Det fortsätter att grejas i låset och tillslut plingar det på dörren. Går och öppnar och där står en kvinna. " Och vem är du" säger den något förfriskade kvinnan. Eeeh, jag bor här, svarar jag.

"Ah, nu förstår jag ingenting, men det blir nog bra så småningom" fortsätter hon och går sakta iväg. Eeeh, ok tänker jag och går in. Efter några minuter hör jag återigen en nyckel i låset och jag öppnar och frågar vad fan hon håller på med. Får frågan åter vem jag är och svarar att jag bor här och har gjort det i snart 7 år. Hon skakar på huvet och undrar vad "dom" håller på med... Fattar ingenting men ber henne gå. Frågar henne om hon tagit fel på dörr eller våning men det har hon absolut inte. Enligt henne bor hon i vår lägenhet! Spånskalle tänker jag och går och sätter mig vid datorn. Men va fan, då är hon tillbaks i dörren och fnular i låset!!! Flyger till dörren och säger åt henne att jag tänker ringa till polisen (eller psyk) om hon inte slutar upp. "Gör det då" får jag till svar "för jag fattar ingenting vad dom håller på med, jag bor ju här". Men för i helvete kvinna, JAG BOR HÄR OCH HAR GJORT DET SEN 2002, vad är ditt problem???  "Nä, jag förstår inte vem du är och varför du är i min lägenhet" fortsätter hon tjata...

Jag frågar henne hur lång tid hon isåfall skulle ha bott här och varpå hennes svar får det att klicka i min hjärna. Tyckte att hon var bekant på nåt sätt...

Jag tar ut hennes nyckel från vår dörr och ger den till henne och säger att hon ska prova samma dörr fast en trappa upp för där kommer nyckeln att passa. "Och det tror du", säger hon. Jag vet det, svarar jag.

Mycket riktigt, jag hör henne låsa upp dörren och sen stänga den efter sig.

Så kan det gå när inte haspen är på hahahaha! Det gäller att hålla reda på var man bor =) Här blir det då inget Gevalia-kaffe ;)

Go´natt!


// M





Ovido - Quiz & Flashcards