minadagar

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Maria - 27 juni 2009 21:42

Tjejerna har åkt hem till huvudstaden och här sitter jag i soffan och kollar på nån gammal skitfilm. Hade hellre spelat lite Yatzy med dom, druckit kaffe och flamsat... Mindre kul att göra det själv =( . F sitter vid datorn och spelar så han är ju inte särskilt sällskaplig... Funderar starkt på att gå ta mig en sval dusch och gå och lägga mig! Tråkigt men sant. Har inte så många andra förslag på hur man kan fördriva en lördagskväll. Förr hade man suttit och förfestat hemma hos nån i väntan på att gå ut. Vilket det även händer nu att vi gör, dock inte idag. Nä, efter att ha spenderat en svettig eftermiddag i ett kokhett Parken Zoo, yr och illmående efter att ha åkt "Tekopparna" så  ligger jag hellre här i soffan med huvudvärk och slappar. Fast det hade iofs varit kul att gå ut en underbar sommarkväll som denna... men det kommer ju fler =)

Jag tar nog min dusch och går och lägger mig, nya tag imorrn!


// M

Av Maria - 27 juni 2009 00:10

Då har han, ikonen, the man with the moves Michael Jackson himself, gått ur tiden. Att han skulle bli riktigt gammal trodde väl ingen, men kanske lite äldre än så här. Även original "Charlie´s Angels"-bruden Farah Fawsett har dött. Tragiskt men så är det, alla ska vi den vägen vandra.

Själv har jag förhoppningsvis ett jävla bra tag kvar!

Nåväl, efter solslappandet i förrgår fick vi nog och gick istället på stan igår och shoppade lite. Kom fram till att kläder bara är till för smala personer. För oss vanliga döda med ett BMI på "övervikt" så sitter de istället som korvskinn eller så ser man gravid ut! Alltid lika kul... =(

Gav upp och gick  istället till Rothoffsparken för en kaffe och lite gungning.

Cissi fick för sig en timme innan stan stängde att hon skulle klippa av sitt hår (hon hade 1 decimeter kvar ner till rumpan). Det blev inte alls som hon tänkt och ångesten växte och tårarna var nära. Linda fick fixa en akuttid idag och fixa till allt som frisören igår misslyckats så totalt med, så nu är hon snyggare än snyggast! Kort page med lite längd fram. Det kallar jag modigt!

Hade en annars väldigt lugn och skön dag. Mötte Regina och hennes barn i Rothoffsparken. Var i lekparken en stund innan vi fikade. Såå lugnt och skönt där. Hem och åt lite grillat. Har man ingen balkong så får man göra det bästa av situationen; man tar fram elgrillen och ställer den på spisenoch sätter på fläkten! Ett tips till alla balkong- och uteplatslösa människor som ända vill grilla =)

Vi spelade även ikväll lite Yatzy och jag vann som vanligt dom flesta gångerna mohaha =)


// M



Ovido - Quiz & Flashcards