minadagar

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Maria - 14 juni 2009 19:44

Igår på gick jag Oliver till Vilsta för att möta mamma och gå en sväng på marknaden. Köpte spislock, en nybakt munk och typ gick därifrån. Tog en omväg för att gå förbi ett bostadsområde som vi kan tänka oss att flytta till så jag gick in i en port för att kolla vem som är hyresvärd. Ska ringa imorgon bitti och kolla om man kan ställa sig i kö :)

Vi gick sen ner på stan en stund och sen hem. Kollade på klockan och kom fram till att jag varit ute i fem timmar! Fattar inte vart tiden tar vägen när man är ute. Lagade mat och sen åkte vi och lämnade Oliver hos mamma.

Jag var såå trött och kände inte ett dugg för att gå ut. Tog en dusch och ett glas vin och så kändes det bättre. Satt ett gäng och festade lite hemma hos ett par kompisar innan vi gick ut vid halv ett.

Dock inte till samma ställe! Jag träffade min kusin och gick och satte mig med honom och hans polare och de andra gick till stället brevid.

Tiden gick som vanligt fort och sen var det dax och gå hem och stupa i säng. Äntligen!

Vaknade förstås med en helvetes dunkande huvudvärk som en Naproxen senare rådde bot på. Drack inte överdrivet mycket så jag mår riktigt bra, bara oerhört seg. Känns verkligen som en söndag. En sån söndag när det regnar (som idag) och man går och köper godis, pizza och ligger under täcket och tittar på film... Mmmm, låter så härligt... Men det var innan man fick barn! Nu ska det hämtas från barnvakten, lekas, jagas, busas, bytas på, matas mm. Jaja, fick iallafall sovmorgon =)

Tänkte ta bussen till mamma för att hämta hem den ändå saknade sonen. Kände inte för att gå i regnet. Kom fram till bussen typ 2 min innan den skulle gå, skickar iväg sms:et (sms-biljett) och väntar på svarsmesset. Och väntar, och väntar och väntar...va fan?!! Då åker bussen och jag står kvar i regnet... Tre minuter senare får jag ett mess där det står att min teleoperatör "har ett tillfälligt fel i deras ekonomisystem" och biljettköp kan ej genomföras! Tack 3!!! In på Hemköp för att handla nåt med Visa för att få kontanter och sen ta nästa buss. Busfröt blev iallafall glad att se mig så jag glömde fort att 3 förstörde min morgon. Stannade en liten stund innan vi tog bussen hem. Denna gång gratis eftersom jag hade barnvagn med mig!

Har sen vilat, diskat och lagat suspekt mat som tillslut smakade helt ok.

Känner mig nu helt trasig, men ändå rastlös...

Ska lägga mig i sängen och läsa min nya tidning för på Tv är det ju bara skit som vanligt! Ha de´!

// M


Ovido - Quiz & Flashcards