minadagar

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Midsommar

Av Maria - 20 juni 2009 09:37

F ringde när han kom till jobbet kvart i nio imorse och sa att det kändes som att han drömde och i drömmen var ensam i hela världen... Under de tre milen han har till sitt jobb mötte han inte en enda bil! Och då är det ändå motorväg. Förutom dom stackare som jobbar och vi som har småbarn, ligger nog resten av Sverige och sover sött i sina sängar. Eller har vaknat vart uppe och spytt, pillat i sig en Alvedon och gått och lagt sig igen. Härliga svenska tradition. Dansa som en lustig groda runt ett blomklätt kors med hängande ringar, ha halvvissna blommor i håret och supa skallen av sig till nubbe och sill. Härlig tradition vi svenskar har ;)

Jag hoppade över det i år, eller nja.. Vi skulle åkt ut till Borsökna för att ta del av dansen runt stången men av nån lustig anledning så regnade det... Eller jag menar vräkte det ner! Oliver skulle få vara med om det nästa år istället kom vi fram till enhälligt. Istället drack vi kaffe och åt mina hembakta jordgubbsmuffins =)

Då slutade det förstås att regna och vi tjejer tänkte att Djurgården med Sörmlandsgården var ett närma alternativ så jag, mamma, Cissi och barnen styrde kosan ditåt. Vi hann dit knappt tio minuter innan det var slut på sång och lustiga hoppande grodor. MEN, vi gick för att man SKA göra det och för att Oliver nog skulle tycka om det... och det gjorde han. Livemusik och dansande barn gillar han.

Framåt kvällen åkte vi ut till goa Lena och hennes familj och grillade och hade det supertrevligt! Oliver var jätteduktig och lekte för sig själv. Ett tag fick han även vara med tjejerna på 5 och 11 år och vara deras lilla kelgris. Duktiga snälla lilla Oliver var vaken ända till strax efter halv elva! Somnade sött i vagnen med ett tjockt lager filtar över sig. Hög mysfaktor :)

Kom hem vid tolv som den Askunge man är efter lagom mycket vin men alldeles för mycket mat. Idag mår man som en prinsessa gentemot många andra svenskar som firat denna underbara svenska tradition =)=)=)

Hoppas att alla ändå hade superhärlig midsommar. För det hade jag!


// M 

 
 
Linda

Linda

21 juni 2009 17:19

Hej hej!!
Vad är det för lägenheter Ni vill flytta till?

http://minaprivatatankar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

21 juni 2009 23:28

Vill bo där ni bor =)
Har ställt oss i kö, hamna på nummer 30! Hon sa iofs att många har väldigt specifika önskemål och många hon ringer till har hittat annat boende. Samma dag jag pratade med henne hade hon ringt till nr 14 på listan, så vi får väl se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Ovido - Quiz & Flashcards