minadagar

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Hot hot hot

Av Maria - 29 juni 2009 15:44

Jag vet, jag vet, jag ska inte klaga! Men jag gör det ändå; FY FAAAN vad varmt det är!!! Jag klagade när det regnade och jag klagar nu, men finns det inget mellanläge? Eller åtminstone några grader mindre... Gå inte ut då tänker ni säkert, problemet är bara att termometern visar samma gradantal  (30) ute som inne... Korsdrag finns det inget som heter hos oss, inga persienner eller rullgardiner som håller solen borta så det är bara att stå ut. Solen ligger på i vardagsrummet på förmiddagen, och sovrummen och köket på eftermiddag och kväll. Duschade iskallt 4 ggr igår men vad hjälpte det?! Man svettas ju igen bara man får på sig handduken.

FÖRLÅT, jag ska sluta klaga nu. Det är faktiskt härligt attt det äntligen blivit sommar och jag gillar faktiskt sol och värme även om det inte låter så.

Bara det att man är så van att inte ha sån extrem värme här som vi har nu. I Thailand var det en helt annan sak, plus att det var fuktigare där och det gillade jag. Afrika var torrt och hett och inte lika skönt. Briserna från haven svalkade men vad finns här? Eskilstunaån??? Nej, inte klaga, sommaren går fort och så är vintern här. Ska hoppa in i duschen för andra gången idag och svalka av flottpaketet, klä på mig och Oliver minimalt med kläder och gå ut och njuta av solen!!!

Försöka iallfall ;) 

Svettiga kramar

M

 
 
Linda

Linda

29 juni 2009 21:36

Visst är det underbart med detta väder men nog fan klagar man iallafall ;)
Har två dagar i rad tagit oss till stranden med barnen och det är MYCKET behagligare!!
Under natten har vi två stora fläktar som står och blåser in kyld luft och sedan stänger vi på förmiddagen och när vi kommer hem är det fortfarande behagligt inne.
Prova det och sätt upp mörka gardiner och dra för solen.

Kram

http://minaprivatatankar.bloggagratis.se

 
Gaby

Gaby

30 juni 2009 11:50

Jag klagar i INTE när det är sol i Bergen (typ aldrig)...Underbar stad med jädras skit väder! Jag har blivit sol beroende. Här om dagen tog jag ledigt från jobbet för att ligga på gräsmattan och få lite sol. Det kan låta oansvarlig med saken är att när du bara har regn och får en dag sol finns det ingen annan utväg och man måste passa på. One in a lifetime experience! Jag tror att Bergen är den enda staden jag skulle kunna säga att den är bäst att besöka under hösten. Då gör det inte så mycket om det regnar - för det SKA regna under hösten....hmmmm.... =)

Det är kul att läsa dig och se vad du har för dig. Hälsa "F" (jijijijiji) och pussar till Oliver. =)

(Denna kommentar var ju nästa en inlägg!) jajajajaja.

Från gBy
Kram till dig från mig =)

http://www.suequibell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 22 maj 2012 15:59


Det var nog minsann inte nån lättare ögoninflammation jag fått! Var uppe 2 gånger i natt och tvättade totalt igenklistrade ögon. Så här vackra var mina ögon imorse när jag vaknade;     Inte skönt kan jag lova!!! Var på apoteket och köpte nån s...

Av Maria - 21 maj 2012 20:50


Efter att ha sovit ca 3 timmar i natt (för det kändes som jag försökte trycka ner en kaktus i halsen varje gång jag svalde) ringde jag VC på morgonen som tyckte jag skulle komma in. Fick träffa en distriktssköterska (efter 50 minuters väntetid) och h...

Av Maria - 20 maj 2012 23:22

Idag fick Oliver bestämma vad vi skulle göra och då ville han åka till badhuset! Det gjorde vi men shit, jag har verkligen inget minne av att det var SÅ kallt i vattnet! Efter 1 timme och 45 minuter klarade jag inte mer utan gick upp, annars hade hel...

Av Maria - 20 maj 2012 00:24

Då var vi precis hemkomna från en alltid lika så trevlig kväll hemma hos Lena och N. Grillat och vin, då börjar det kännas som sommar, ja förutom vädret då. Många grader men vad hjälper det när det nästan blåser storm ute :/ Och på bussen hem nyss ...

Av Maria - 16 maj 2012 23:57

Vaknade i morse och kände mig frusen och hade ont i halsen. Så typiskt när man väl lyckats hitta motivation och kommit igång med "träning"... Kanske började lite hårt..? Det blir att vila några dagar och hoppas att det snabbt försvinner från min krop...

Ovido - Quiz & Flashcards